Få pulsen ned og styrk dig selv

Det er ofte rigtig sundt at få pulsen op en gang imellem. Det sætter gang i forbrændingen, og det giver en bedre kondi. Generelt er der ikke mange dårlige ting at sige om motion med høj puls. Det betyder dog ikke, at det er den eneste måde at gøre noget godt for sig selv på. Man kan nemlig også sagtens lave aktiviteter, hvor der faktisk nærmere er fokus på den lave puls.

Yoga

Der er ingen tvivl om, at yoga for mange er den optimale ting at lave med lav puls. Yoga er først og fremmest en virkelig effektiv motionsform. Det er god styrketræning, og man får virkelig brugt musklerne. Samtidig er det en øvelse, som fokuserer på hele kroppen. Det vil sige, at man ikke efterlader områder for sig selv.

Yoga er en blanding mellem en mental og fysisk øvelse. Man har typisk ikke ret høj puls, men det kan være krævende. Først og fremmest er der rigtig meget fokus på vejrtrækning. Man skal hele tiden være bevidst om, hvordan man trækker vejret. Når man bliver god til det, kan man selv lave disse øvelser derhjemme.

Det kræver en yogamåtte og en smule gulvplads. Skal det være rigtig godt, skal man sætte noget musik på, som passer til stemningen. Når man skal finde yogamåtten, kan man eksempelvis læse en test af yogamåtter. Her kan man finde ud af, hvad der er nødvendigt til ens behov. Ofte er det en god idé at vælge mere efter kvalitet end pris. En yogamåtte kan holde i rigtig mange år, og du kan tage den med overalt.

Naturoplevelser

En anden rigtig god måde at aktivere sig selv med lavs puls er gennem naturoplevelser. De kan selvfølgelig også være forbundet med højere puls, men det er de ikke nødvendigvis. Man kan gå nogle rolige ture, hvor man samtidig får masser af natur at se. Naturen har en positiv indflydelse på de fleste mennesker. Det giver en ro, som måske også er nødvendig i en hektisk hverdag.

Mentale øvelser

Man kan også fokusere på at lave nogle mentale øvelser med sig selv. Det behøver ikke altid være yoga, hvor man også bruger kroppen. Hvis man er i en travl periode eller føler sig stresset, kan selv-mentaltræning være rigtig godt. Det kan handle om, at man har nogle øvelser, når det hele virker lidt svært. Måske hjælper de ting på at samle hovedet og kigge mere positivt på tingene igen.