Kom i form med hjælp fra et pulsur

Hvis du ønsker at komme i form og begynde at dyrke mere motion, kan det være en stor hjælp med et pulsur. Et aktivitetsur med pulsmåler, skal sidde på dit håndled, hvor det kan måle, hvor mange gange i minuttet dit hjerte slår, både når du træner og er stillesiddende. Det hjælper dig til at få information omkring, hvad din max-puls er, hvilket giver dig viden om, hvor meget du kan presse din krop. Desuden kan du også få viden omkring din hvilepuls, hvilket blandt andet kan lære dig lidt om, hvor mange timer du sover i løbet af natten. Der er altså meget information at hente fra et pulsur, som kan være en stor gavn i forhold til din træning og et mål om at komme i form.

Prøv at lave pulstræning

Med et pulsur har du muligheden for at afprøve pulstræning. Pulstræning går ud på at træne i intervaller eller pulszoner, og kan være en meget effektiv træning. Når du dyrker pulstræning, er det oplagt, at du kender til din max-puls og din hvilepuls. På den måde kan du få mest muligt ud af din træning. Med pulstræning kan du effektivisere dit vægttab, hvis du ønsker at komme i bedre form og smide et par kg. Her bør du variere din træning, så du både dyrker motion med høj intensitet, samt træningsformer med en lavere belastning. Det hjælper dig til at undgå skader fra overbelastning, samtidig med at det er en effektiv måde at holde ind motivation oppe, så du ikke begynder at kede dig undervejs i din træning, fordi det bliver for ensformigt. Her kan du blandt andet lave et ugentligt skema over, hvad du skal dyrke af motion de forskellige dage, så du kan holde styr på, at nogle dage er høj intensitet, mens andre er lavere intensitet.