Sådan får du det optimale ud af din træning

løb

[Denne artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til]

I takt med at dagene bliver lysere, så stiger lysten til at bevæge sig, komme udenfor samt optimere sin form også. Det er forårsfornemmelserne, der varsler forandring, der rører sig i os. Men hvordan får du egentligt det optimale ud af din træning? Det har vi set nærmere på i denne artikel.

Træn efter din puls

Der er ingen tvivl om, at det er forskelligt fra person til person, hvornår de performer bedst. Nogle kan godt lide at ligge og vippe omkring deres maksimale evner, hvor øjnene er ved at dratte ud og fråden skummer om munden. Andre foretrækker at træne i lange seje træk, hvor de ligger i et solidt og gennemsnitligt stadium af deres formåen.

Men hvis du gerne vil have mest ud af din træning, hvor dine egne evner indregnes i træningen, kan du med fordel træne med et pulsur. På den måde ved du altid, hvornår du ligger i det optimale leje, så du opnår ultimativ forbrænding.

Ønsker du at finde det bedste og billigste pulsur til dit behov? Så tjek denne pulsur-test ud. Her vil du uden tvivl komme et skridt nærmere på det rigtige pulsur, ligesom du får råd og vejledning til, hvordan du griber dit salg af pulsur an.

Glem ikke styrketræningen

Når man gerne vil i god form, så kommer man ikke uden om styrketræningen. Det er ofte her, du virkelig kan hente point på din forbrændingskonto. Og så bliver dine muskler ved med at forbrænde i mange timer efter, du er færdig med din træning. Samme effekt opnår du ikke med konditionstræning.

Der findes mange forskellige former for styrketræning, så det gælder om at finde den træningsform, der passer bedst til dig. Du kan vælge at hoppe på de forskellige træningsmaskiner nede i fitnesscentret, eller du kan styrketræne derhjemme med et par kettlebells. Det gælder om at finde det, der giver mest mening for dig, og som du synes er sjovt. For hvis du morer dig, når du træner, så er der større chance for, at du holder ved din træning og dropper dine undskyldninger.

Husk protein og carbs efter din træning

Hvis du gerne vil se gode resultater af din træning, er du nødt til at give din krop de næringsstoffer, den har brug for, når du har trænet. Hvis du tror, at træning kombineret med sultekur er den bedste måde at opnå vægttab eller resultater på, så tager du grueligt fejl. Det er derimod den direkte vej til at plage din krop.

Du skal være ekstra opmærksom på at give din krop den rigtige mad, når du har styrketrænet. Her har kroppen brug for en god omgang protein og en håndfuld carbs, der går direkte i musklerne. Men sørg for at vælge protein og carbs af god kvalitet. Så du kan godt droppe de underlødige proteinbarer, der er fuld af tilsætningsstoffer og sukker. Så hellere gå efter en stor portion (sukkerfri) proteinpulver eller skyr i kombination med en banan, dadler eller riskiks. Så er du sikret den optimale næring, der garanterer dig gode resultater.