Sådan holder du dig aktiv uden et fitnessmedlemsskab

Mange forbinder motion og styrketræning med et fitnessmedlemsskab. Du kan dog sagtens holde dig aktiv uden at være medlem af et fitnesscenter. Du har sikkert allerede mange af remedierne lige ved hånden.

I dette indlæg giver vi dig gode råd til, hvordan du kan holde dig aktiv uden et fitnessmedlemsskab. Vi kommer ind på:

  • Cykling
  • Løb
  • Styrketræning.

Spring på cyklen

Fitnesscenteret er kendt for at have motions-, spinning- og siddecykler. Disse bliver flittigt brugt af mange medlemmer. Det behøver dog ikke at være så kompliceret, at du har behov for et fitnessmedlemsskab for at kunne cykle.

Du har sikkert allerede en cykel holdende hjemme i skuret, der længes efter at blive luftet. Spring derfor på cyklen, og kom en tur ud i den friske luft og få noget motion. Du vil helt sikkert synes, at det er forfriskende at bytte cykling i fitnesscenteret ud med den friske natur.

Hop i løbeskoene, og kom ud i naturen

Apropos naturen så kan du også sagtens bytte løbebåndet i fitnesscenteret ud med landevejen, skovstierne, fortovet, eller hvor du nu vil løbe. Når du vælger at droppe fitnesscenteret og i stedet løber ude i naturen, kan du suge mange flere indtryk til dig.

I fitnesscenteret vil du okse derudaf uden egentlig at komme nogen vegne. Du vil se på det samme hele tiden. Ved at løbe ude i naturen kan du få en meget sjovere oplevelse, hvor du ser noget forskelligt på din vej.

Lav styrketræning i haven eller hjemme på stuegulvet

Styrketræning hører ikke kun til i fitnesscenteret. Det kan du sagtens gøre derhjemme. Du behøver ikke alle mulige store maskiner for at træne dine muskler. Faktisk kan du lave mange styrketræningsøvelser, hvor du kun skal bruge din egen kropsvægt.

Der findes dog også en masse smart udstyr, du kan købe til hjemmet. Det kan være et par håndvægte, en kettlebell eller lignende. Mere behøver du ikke.

Når du skal styrketræne derhjemme, kan du både gøre det på stuegulvet eller bevæge dig ud i haven. Det kommer an på, hvad dine præferencer er (og måske vejret).

Der findes en masse inspiration til øvelser, kost osv., der er relateret til sundhed. Du har derfor rig mulighed for at finde inspiration til dit eget skræddersyede træningsprogram. Ved at styrketræne derhjemme kan du gøre det lige, som det passer dig. Du skal ikke bekymre dig om andre, der kigger skævt til dig.