Sådan forbedrer du din form med små ændringer

Du er måske lige startet med at komme i form, eller har været gang i et stykke tid, eller er i fantastisk form – lige meget hvad, leder du sikkert efter de små ændringer, der kan give dig det ekstra nøk fremad. Disse små ændringer kan gøre meget, der er nemlig mange af dem, og tilsammen kan de gøre store forskellige for din form. De ligger som regel og gemmer sig i dine mere usunde vaner eller i områder, hvor du ikke er opmærksom på, der er fordele at hente. Men når du først får fat i dem, kan du sagtens tilføje dem til grundene til, at du kommer i bedre form.

Her ligger forbedringerne

Ændringerne kommer meget an på din livsstil m.m., men her er nogle eksempler, de fleste kan skabe forbedringer ved:

  • Hvis du er ryger, gælder det om at smide smøgerne væk, hvis du vil i fantastisk form. Det er muligt for nogle personer at opnå god form, mens de stadig er rygere, men dette er ikke tilfældet for de fleste. Hvis du ikke kan stoppe med at ryge, kan du skifte til e-cigaretter, der ikke indeholder tobak, der kan skade lungerne – se mere på smoke-it.dk. Dog skader e-cigaretter stadig lungerne på andre måder.

  • Tjek din løbemåde – hold den naturlig. Mange prøver at rette op på deres løbestil, så det ser mere normalt ud. Men din løbestil skal passe til måden, din krop naturligt løber på. Den er designet og hærdet til netop denne stil, og hvis du laver om, kan du løbe ind i skader. Nogle ændringer kan dog hjælpe.

  • Hvis dit mål med træning er at tabe dig, skal du se mod maden i stedet. Mad er den største skyldner, når det kommer til overvægt.

  • Sørg for at holde pauser, så musklerne kan restituere og dermed forstærkes yderligere.