Tips og tricks til den optimale restitution

En stor del af at dyrke motion er at restituere. Uden restitution kommer du aldrig i bedre form. Tværtimod. Så vil du ende med skader, der vil forhindre dig i at opbygge din styrke og kondition. Derfor er restitutionen med andre ord altafgørende.

Derfor kan du jo lige så godt gøre restitutionen så hyggelig som overhovedet muligt. Det kunne eksempelvis være foran fjernsynet med en god film eller i gaming-stolen sammen med vennerne.

Derfor er gaming den perfekte restitutionsaktivitet

Gaming er for mange lig med afslapning. Og det er der da også en god grund til. Gaming er en god måde, at få et adrenalinkick samt en masse sjove oplevelser med vennerne, uden at du bruger kroppen fysisk. Hvis du overvejer at investere i en gaming-somputer, så kan den købes på nettet – eksempelvis hos Føniks Computere.

Udover computeren skal du også have en god skærm samt et tastatur og en mus. Du kan med fordel også investere i en god gaming stol. Så sidder du nemlig ekstra behageligt, og skaber de bedst mulige restitutionsmuligheder for din krop.

Hvor meget tid bør jeg bruge på restitution?

Det kan være svært at regne sig frem til hvor meget restitutionstid, der er nødvendigt. Det skyldes, at det kommer an på en masse individuelle faktorer. Din alder og dit køn har for det første en stor effekt. Jo ældre du er, jo mere restitutionstid kræver din krop fra en aktivitet. Derudover bør du også medregne din aktivitetstype samt dit aktivitetsniveau. Nogle aktiviteter er bare hårdere for kroppen end andre – eksempelvis løb. Omvendt er løb ikke et problem, hvis din krop er vant til det. Du kan eksempelvis godt træne din krop op til at løbe et maraton, uden at den tager skade. Dette kræver dog mange måneder med langsom opbygning af musklelvæv. Restitutionstiden er derfor meget individuel.