Træning: Sådan kommer du godt i gang

Man kan have mange gode intentioner men få timer i døgnet til at få dem realiseret. Måske har du før sat dig for, at du ville begynde at træne, men tiden går, og før man ved af det, er der gået en måned, uden at man egentligt har fået træning. Synes du, at det er svært at få en god rutine op at køre med træning, så kan du her få tips til, hvordan det kan lade sig gøre, selvom du har en travl hverdag.

Start ud med at træne 3 gange om ugen

Når man skal have skabt en ny vane, er det vigtigt, at det er overskueligt. Hvis det er forvirrende eller uoverskueligt, kommer man til at tænke for meget over tingene, hvilket i sidste ende typisk betyder, at man ikke får gjort tanke til handling.

Ønsker du at komme i gang med at træne, så kan det være, at du bør starte ud med at træne 3 gange om ugen. Eventuelt kan du bestemme dig for, at det skal være mandag, torsdag og søndag. På den måde ved du altid, at du skal have træningstøjet pakket, inden du tager af sted om morgenen på arbejde.

Acceptér at enhver ny start er svær

Er din form svær at få øje på, så synes du typisk også, at det er hårdt at komme i gang. Det er dog vigtigt, at du accepterer, at enhver ny start er svær. Mist ikke motivationen. Det bliver bedre på sigt. Investér eksempelvis i nyt træningstøj. Med lånetilbud fra danske banker kan du få et tilbud på et lån, hvis du har svært ved at finde penge til tøjet. Undersøg om du har andre alternativer først, og du bør kun låne, hvis du ikke kan se andre udveje. Et lån har nemlig konsekvenser, og du skal huske på, at lånet altid skal tilbagebetales igen.